Før kampen: Randaberg 2

Staal møter mandag Randaberg 2 til årets første hjemmekamp. Kampen spilles på kunstgresset kl. 18:30. Undertegnede hadde håpet å finne noe informasjon om hvilket lag Randaberg sitt 2. div. lag startet med i gårsdagen 1-0 seier borte mot Pors men det har foreløpig visst seg vanskelig så det er dermed vanskelig å «spå» hva Randaberg stiller med på Jørpeland imorgen. Første kamp endte med 4-2 tap mot Nord i en kamp der laget kun stilte med en seniorspiller og resten jr. Staal sitt jrlag slo forøvrig Randaberg sitt jrlag på bortebane på onsdag så en bør være forberedt på at det er ett ungt lag en møter. Staals Daniel Hawkins kommer jo også fra Randaberg så laget bør by på få overraskelser for Staal.

Staal sies å ha gjennomført en god treningsuke etter den svake kampen mot Vaulen og er veldig klare for å vise seg for en mye bedre side for hjemmepublikummet. Kampen spilles som sagt på kunstgress men blir sannsynligvis den siste før guttene trekker opp på grasbanen. Staal er kjent som ett veldig bra hjemmelag men har ikke hatt de samme gode resultatene på kunsgresset. Om det er tilfeldig eller om det er fordi publikum står mye mer spredt og ikke lager den samme stemningen vites ikke men det hadde garantert hjulpet på med en tribune ved kunstgressanlegget også. Mange tror kansje det er å dra betydningen av publikum sin støtte litt langt men ingenting er mer kjedelig å spille kamper for tomme tribuner og psykologisk har det stor betydning spesielt i medgang. Hvem av oss som var tilstede i Egersund ifjor husker ikke hva som skjedde etter at EIK fikk sin redusering… Laget ble båret frem av ett entusiastisk publikum og den støtten blir det helt nødvendig å gi Staal i år også om de skal ta det siste skrittet å kjempe om opprykk.