Staal- Norges mestscorende lag

Staal slo til med en ny storseier og slo ett ungt Sandnes Ulf2 8-0 og er nå med 31 scorede mål det mest scorende laget i Norge i de 4 øverste divisjonene! Sandnesrekruttene stilte med ett rent juniorlag pga hardt program og mange skader hos A-laget.

Staal: Thomas Mæle- Ørjan Høllesli, Sindre Fjelde (John Petter Nordbø), Stian Nag, Vidar Harestad- Martin Knudsen, Daniel Hawkins (Sander Nag), Jarle Karlsen (Kristoffer Ramsland), Sigve K. Christensen (Øyvind Alsvik)- Eirik Jøssang, Arne Dalehaug (Lars Edvard Danielsen)

Staal startet kampen med samme lag som i de to foregående kampene og tok tidlig tak i kampen. Eirik Jøssang viste at det er blitt trent mye på langskudd de siste ukene da han ga Staal ledelsen på ett skudd i krysset fra 20 meter. Etter dette jevnet spillet seg ut og Sandnes viste at selv om de var et ungt lag så var de veldig spillende og laget hadde mange gode spillere som kommer til å bidra i Sandnesfotballen i årene fremover. Hallgeir var ikke fornøyd med spillet som ble prestert i denne perioden. Alt for ofte ble ballene slått opp fra midtstopperene med dårlig vinkel og det gjorde det lett for Sandnes å forsvare seg.

Arne Dalehaug ville vise at han ikke var så mye dårligere å skyte å satte ballen nok en gang i krysset etter aggresiv jobbing på topp av han og Eirik. 3-0 ble det like etterpå av samme mann etter nytt bra spill av spissduoen. 1. omg. siste mål ble kontant satt inn fra 16 meter med venstrefoten av Eirik så mesterlige avslutninger av Staalspissene i en omgang der Staal var effektive og nok ikke skremte Broddspion Knut Skeie Solberg altfor mye.

Andre omgang startet som i den dårlige perioden i første omgang og Hallgeir var alt annet enn fornøyd noe han ga klart beskjed om. Arne fikk sitt tredje og tiende for sesongen etter 60 minutter etter å ha blitt pent spilt igjennom av Daniel Hawkins. 6-0 var på tross av første omgang flotte skudd dagens mål da Jarle Karlsen fikk full treff fra 20 meter og ballen gikk som et prosjektil i nettaket. Rett og slett et kanonskudd som far Jostein hadde vært stolt over men beklageligvis så dekker ikke lokalsport.no kampene mellom lag  fra Sørfylket og dermed har nok Jostein fremdeles scoret det fineste målet i familien.

Staal scorte 7-0 ved Daniel etter fint spill på høyresiden mens Martin Knudsen fikk æren av å avslutte scoringorgien med 8-0 på straffe, selv om keeper Thomas Mæle ropte på Hallgeir om ikke han kunne få ta den 🙂

En veldig solid gjennomført Staalkamp på tross av at Stavanger Aftenblads utsendte hadde forventet mer klikk klakk spill og flere målsjanser fra Staal… . Vi sier oss heller fornøyde med 8-0 og gleder oss til lørdagens toppkamp på Jørpeland kl. 15:00 mot Brodd.