Uavgjort mot Stord

Det ble den andre kampen på rad uten full pott for Staal Jørpeland hjemme mot Stord. Scoringen kom ved Eirik Jøssang etter pasning fra spissmakker Arne Dalehaug.

Stord opptrådde dyktig med stor duellstyrke og en taktisk godt gjennomført kamp på en særdeles vanskelig Jørpeland stadion. Selv om innsatsen var tilstede hos hjemmelaget denne ettermiddagen, strakk rett og slett ikke ferdighetene til i dag. Den humpete og gjørmete banen gjorde det vanskelig å få et høyt balltempo, samtidig som Stord var flinke til å forsvare seg. Dermed maktet ikke Hallgeir Hinnas menn å skape nok sjanser til å score mer enn ett mål.

Det er imidlertid liten anledning til å henge med hodet de neste dagene. Både på torsdag og neste lørdag venter nye muligheter til å ta tre poeng for Staal-herrene. På Kristi himmelfartsdag venter Os på bortebane, mens Sotra kommer på besøk klokka 14.00 om ei uke.

Staals lag:
Thomas Mæle
Vidar Harestad – Sindre Fjelde (k) – Stian Nag – Sigve Kleppa Christensen
Øyvind Alsvik – Martin Knudsen – Jarle Karlsen – Per Krister Bjørlo
Eirik Jøssang – Arne Dalehaug
Innbyttere: Kristoffer Ramsland, Lars Edvard Danielsen, Espen Helland, John Petter Nordbø, Daniel Hawkins, Frank Eilertsen og Ole Vegard Tveita.

PS. På mandag spiller Staal 2 hjemme mot Vaulen i 4. divisjon. Møt opp og få med deg rekruttlaget i aksjon. Kampen skal spilles kl. 20.00. Merk at kampen er flyttet en time seinere.