Storseier i cupen

Staal vant tirsdag hele 8-2 på bortebane mot Voll i første kvalikkrunde av NM. Kampen på spilt på en bane som var litt for kort og litt for smal med null grastrening til nå i år så ble denne banen foretrukket fremfor å spille på en ujevn, tung grasbane.

Staal i sine nye Adidasdrakter

Hjemmelaget tok ledelsen etter svakt forsvarsspill hos Staal men etter at Eirik Jøssang utlignet etter corner var det aldri tvil som hvem som var det beste laget og en gikk til pause med 3-1 ledelse etter scoringer av Arne Dalehaug og John Petter Nordbø.

En så allerede i første omgang at Vollspillerene begynte å bli trøtte og i andre omgang var det fullstendig enveistrafikk bortsett fra da Petter Eide utnyttet en svak pasning i Staalforsvaret og scoret på ett kjempeskudd. Arne Dalehaug scoret fire mål i andre omgang og fem totalt mens scoringskamerat Jøssang nøyet seg med to. Det var veldig betryggende å se at selv om Eirik har vært borte siden august ifjor så satt samarbeidet fremdeles særdeles bra. Staal var veldig gode i gjenvinningen i kampen gjennom og løp over Voll hele kampen. En tilskuer som kom til sent i kampen spurte en Volltilhenger om hva stillingen var og svaret var da «Det e 7-2 te dei raske» 🙂

Sentralt på midtbanen var duoen Hompland/ Bjørlo gode og kreative mens Kristoffer Ramsland bare ble bedre og bedre utover kampen og dominerte stort i andre omgang i sin kantposisjon.

Staal (4-4-2) T. Mæle- J.P. Nordbø, S. Fjelde, S. Nag, S. K. Christensen- Ø. Alsvik (D. Hølleslid), Ø. Hompland (M. Bjørlo), P.K. Bjørlo, K. Ramsland- E. Jøssang (E. Østensen), A. Dalehaug. Ubenyttete innbyttere R. Fjermestad, D. Eie

Staal reiser onsdag kveld til Tyrkia på treningsleir med full tropp og blir der en uke.  Det blir to daglige treninger i Tyrkia pluss kamp mot Stord som også er der nede. Vi ønsker Staalgjengen god tur og en fin uke forhåpentligvis i solen.