Fantastisk!!!

Idrettsglede!!! Bilde tatt av Heidi A. Gjerde

Det er vanskelig å summere opp en kamp som Staal spilte idag og tror bare jeg nøyer meg med fantastisk! Arne Scheie sa vel at det er 4 tippeligalag som har blitt slått ut av 1. runde siden 1980! Vi møter ett lag med to strake seire i tippeligaen. Ingen trenere  av liknende kaliber kjenner Staalspillerene sine kvaliteter bedre enn Asle Andersen. Sindre Fjelde, Arne Dalehaug og Eirik Jøssang har alle vært ute å presentert seg på Sandnestrening men på en dag da alle spiller tett opp mot maxnivå viser trioen hvorfor Asle Andersen inviterte dem. Sindre er enorm og vinner hver eneste duell mot Sandnes sine spisser.  Eirik er utrolig viktig som oppspillspunkt og står å holder på ballen og gir resten av laget tid på å komme etter. Og Arne er sikkerheten selv på straffene foruten å hele veien være i bevegelse og gjøre livet urolig for Sandnes sine forsvarere.

En kunne nevnt hele resten av laget også men en ekstra takk til Thomas Mæle for trygt keeperspill hele kampen. Sandnes kjent for sine farlige faste situasjoner men Mæle plukket ned de lange innkastene som ingenting. Straffen var jo de aller fleste på tribunen sikker på at du kom til å redde som vanlig! Og Sigve K. Christensen…fremdeles ukjent for de fleste utenfor Strandalandet men potensialet er enormt!

Også stor kredd til trenerduoen Hinna/ Oftedal. Det kreves guts å ha så stor tro på guttenes egne ferdigheter at en går ut med høyt press mot ett tippeligalag og mer eller mindre ryster dem fra start. Staalguttene er gjennomtrent og står hele kampen i sin 4-4-2 formasjon der de aller fleste ville gjort defensive bytter mot slutten.

Publikum møter opp i imponerende antall og hjelper Staal frem spesielt på slutten da en trenger det mest. Tusen takk till alle sammen! Oppsettet på neste runde kommer torsdag eller fredag. FK Haugesund trener Jostein Grindhaug har allerede sagt til Haugesunds Avis at laget han ikke ønsker seg er Staal Jørpeland. ( http://www.h-avis.no/sport/fkh-treneren-vil-ikke-til-jorpeland-1.7210623 ) Så det er tydelig at ikke alle er enige med Åge Hareide om at alle 3. div. lag er like…..

Nå skal spillere, trenere og ledere bare nyte seieren og lese alle de gode ordene som skrives om spillerene etter kampen. MEN imorgen når alt er fordøyd så må det nullstilles helt for ukens viktigste kamp var ikke cupkampen men seriekampen mot Frøyland på fredag. En viser på ny at laget holder godt 2 div. nivå og får å få lov å vise det i seriesammenheng må Frøyland slås på Jørpeland!

Noen «tweets» fra twitter etter kampen:

Fra Staalhold:

Arne Dalehaug@arndaleh17

For en moral, for et LAG, for noen spillere, for noen trenere, for et støtteapparat, FOR ET PUBLIKUM! Stolt å få være en del av dette#Staal

Øyvind Hompland@Hompland

I dag var det mangen av guttane som va enorme: men @EirikJossang i dag fortjene du all den heder og ære du kan få! For en kamp!

Stian Nag@Satisfunk

Tusen takk for kjempestemning på Stadion idag, dere løftet oss opp til seier!! #godstemning

Fra Sandnes:

kamal saaliti@kamsaa79

Flaut og kjedelig å ryke i 1 runde i cupen. Når det er sagt så var Staal gode i dag og jeg ønsker dem lykke til videre. #CupErCup

Sandnes Ulf@SandnesUlf

Til alle våre supportere: Det er bare å beklage. Det er en brist i vår stolthet. All honør til Staal Jørpeland…. http://fb.me/1z8e7L2j4

Andre:

Lars Tjærnås@Tjaernas

Cupens 1 runde er noe av det aller fineste norsk fotball har. Dagens resultater bevarer mye av magien. Stående ovasjoner :Staal og Florø.

Egil Ø. Nærland@egilnerland

All grunn til å gratulera Staal, Hallgeir Hinna og Jørpeland. Nå gjelder det å holde hodet kaldt i serien. Staal bør gå opp i 2.divisjon.

1 hendelser på “Fantastisk!!!”

1. Tusen takk for en kjempeopplevelse som dere ga alle 1650 tilskuere og måten dere setter klubben på kartet!! Lykke til på fredag i ukens viktigste kamp!! Hilsen Johar