Børge Oanes – ny fotballeder i Staal

Endelig får Staals største avdeling igjen en ny leder, etter at dette vervet har vært ubesatt siden Roald Tvedt trådte av, våren 2016.

Børge har vært aktiv i Staal kontinuerlig siden slutten av 70-tallet (i snart 40 år), og ble i 1994 utnevnt som æresmedlem. Dette grunnet hans enorme innsats for idrettslaget, hvor han blant annet har sittet i hovedstyret i lange perioder og var fotballformann i store deler av 80-tallet.

Han har de siste 30-årene også vært aktiv i old-boys fotballen, sitter i arrangementsgruppa til a-kampene og deltar i sponsorutvalget – i tillegg til flere «ad hoc»-oppgaver.

-Hva er det som gjør at du går på med godt mot, og igjen tar på deg dette vervet, Børge?

-Staal Jørpeland er klubben i mitt hjerte og jeg trives utrolig godt i miljøet. Nå har klubben vært et år uten fotballeder og slik det ser ut så får jeg litt «ledig kapasitet» fram mot sommeren. Jeg tenkte da at dersom klubben ønsker min bistand kan jeg ta et par år som leder i fotballgruppa.

Bak beslutningen ligger også det faktum at klubben framstår som svært godt organisert og veldrevet. Økonomien er sunn, A-laget vant sin pulje i fjor og spiller nå i regionsligaen – fra Rogaland til Vestfold. Utrolig spennende! Jeg legger også merke til den gode jobben som gjøres i aldersbestemte klasser, noe som sikrer rekrutteringen framover. Gleder meg til å ta fatt på dette arbeidet!

Vi ønsker Børge lykke til!