NY HÅNDBALLEDER

HENNING LIVASTØL – STAALS NYE HÅNDBALLEDER

Det er på tide å presentere Staals nye håndballeder. Henning Livastøl viste stort ansvar, og tok for et par måneder siden på seg rollen som leder i håndballgruppa.Tilfeldigvis traff vi ham da han var ute og drev litt mosjon, hvor vi i forbi farten fikk tid til et par spørsmål:

– Kan du fortelle litt om deg selv Henning?

– Jeg er opprinnelig Årdals-gutt, men har bodd på Jørpeland i over 20 år nå. Gift med Merete, og vi har 3 barn i alderen 11, 14 og 18 år som alle er aktive i Staal. Jeg jobber som Prosjektleder i Marine Harvest med arbeidssted Bergen, så jeg er vanligvis på reise 3-4 dager per uke.

– Hva er grunnen til at du har tatt på deg et så pass viktig verv i Staal, og hvilke forventninger og målsetninger har du i din rolle som ny håndballeder?

– Staal er en breddeklubb, og jeg er veldig opptatt av at vi skal ha med oss flest mulig – lengst mulig. Jeg synes at en klubb som Staal skal ha håndballag i alle årsklasser, for jenter og gutter helt opp til og med 18 år, i tillegg til seniorlag. Skal vi få til det, må vi øke rekrutteringen av spillere, sikre rekruttering og øke kompetansen til trenerne, og ha engasjerte foreldre rundt lagene. Samtidig er vi helt avhengig av at vi får bygd flerbrukshallen på Jørpeland som vi jobber med. Per i dag er kapasiteten i Strandahallen sprengt, og skal vi øke antall spillere og lag fremover, må vi kunne tilby treningstider og mye bedre fasiliteter enn vi har i dag.

Jobbsituasjonen min gjør at jeg ikke er blant alle de som kan stille på banen eller i hallen hver dag som trener eller lagleder, derfor blir mitt bidrag til Staal gjennom det administrative. Håndballfamilien i Staal kjenner jeg godt, og jeg gleder meg til å bidra i utviklingen videre.

Henning har allerede satt sitt preg på den nye rollen som håndballeder, og vi ønsker han lykke til videre i arbeidet.