Nærbø – Staal 2 2-2

Pål Fjelde gjorde en god omgang mot Nærbø. (Foto: Jan Erik Bratteli)

B-laget spilte uavgjort borte mot Nærbø etter scoringer av John Petter Nordbø og Sondre Strømnæss.

Sola stod høyt på himmelen og temperaturen var nærmere tjue enn null når Staals rekrutter entret Nye Loen på Nærbø. Staal fikk en god åpning på kampen da John Petter Nordbø satte Robert Holtas lange innkast under keeper og i mål.

Staals andre mål kom etter fine kombinasjoner langs høyresiden. Sondre Strømnæss plasserte ballen vakkert oppe i venstre hjørne, etter flott tilrettelegging av Lars Edvard Danielsen.

Resten av omgangen ble preget av at Nærbø hadde ballen mest. Hjemmelaget slo mye langt på raske vinger og sin hodesterke spiss. Det var også svært hodesterke Jonas Øvestad som satte inn reduseringen like før pause, etter innlegg fra motsatt side. Staal hadde en del bra kontringer i omgangen som trener Vegard Oftedal sa seg fornøyd med.

Over i andre omgang fortsatte kampen som før hvilen. Nærbø trykket på. Fysisk var nok hjemmelaget hakket tyngre og sterkere, noe de utnyttet til å sette Jørpelandslaget under press. Samme Øvestad satte inn utlikningen i siste halvdel av andre omgang.

Staal hadde sine muligheter også i andre omgang, med raske overganger og gode dødballer. Ballen kunne imidlertid like gjerne godt i mål for hjemmelaget, som hadde sine sjanser.

Alt i alt er det greit å få med seg ett poeng fra bortekampen på Nærbø. Jærlaget er blant de beste i divisjonen, og det er alltid greit å få med seg poeng hjem over fjorden. Likevel er det surt å miste en tomålsledelse.

Lars Edvard Danielsen gjorde en fin figur. Det gjorde også Pål Fjelde i den omgangen han spilte.

Staals lag:

Ole Vegard Tveita