Før kampen: Brodd

Staal sitt Alag tar torsdag turen til Storhaug og kamp mot Brodd på ærverdige Midjord Stadion kl. 19:00. Som i sist bortekamp møter Staal ett hjemmelag som er ubeseiret på hjemmebane denne sesongen og som ikke har tapt hjemme siden Staal gjestet dem ifjor og vant 5-2. Etter Brodd rykket opp i 3. div. i 2007 har lagene møttes 5 ganger og alle ganger med Staalseier.

Brodd ble tippet i media å være Staal sin sterkeste utfordrer til 1.plassen sammen med FKH2 og det ble lagt stor vekt på at laget fremsto som en «overgangsvinner» i lokalfotballen. Laget har vel prestert mer eller mindre som forventet men har avgitt litt for mange poeng på bortebane til å true Staal foreløpig. Brodd sies å være litt redusert  før Staalkampen bl.a. er den gode spissen Mads Bøgild ute med gule kort noe forøvrig også Staals Martin Knudsen er.

Erlend er med i troppen mot Brodd

For Staal er Erlend Danielsen med i troppen for første gang etter utlånet fra Sandnes Ulf . Erlend ventes å bli matchet forsiktig og vil høyst sannsynlig starte på benken. Mye har vært sagt om avdelingen og lagene Staal spiller mot men seieren mot Sandnes 2 viste at laget også kan vinne slitekamper og gå i krigen når det er nødvendig. En slik kamp blir også mest sannsynlig torsdagens kamp og det blir viktig at en holder hodet kaldt og ikke pådrar seg unødvendige kort. Midjord er vel mer eller mindre eneste 3. div. arena i Stavangerområdet som det kommer litt mer enn den nærmeste familie å ser på og Broddfansen Svermen samt speaker Øyvind Jacobsen vil nok gjøre seg bemerket. Det satser vi på at Staal sine trofaste supportere også gjør med å legge turen til Midjord å støtte Staal i kampen om nye 3 poeng.