A-laget reiser på treningsleir uke 12

HER ER TERMINLISTE FOR A-LAGET, 2-LAGET OG JUNIOR-LAGET

Nå nærmer det seg nok en gag seriestart, første seriekamp for A-laget er hjemme på Jørpeland fredag 17. april mot Vidar.

For å stå best mulig rustet til årets sesong bestemte vi før jul at sesongens treningsleir skulle legges til mars måned i stedet for om sommeren, da vi allikevel har gode treningsforhold hjemme på Jørpeland i den perioden. I tillegg til at det forhåpentligvis er en ”gulrot” for spillere og trenere i en lang oppkjøringsperiode som startet allerede 1. desember med 3 treninger i uken frem til jul og 4 treninger i uken etter nyttår.

A-laget har gjennom mange år hatt et budsjett øremerket treningsleir og dette har stort sett dekket en ukes tur et eller annet sted i Norden. Det har i noen år vært nevnt på muligheten for en tur til varmere strøk om vinteren, men det har stort sett blitt med snakket og tankene. I år ble mulighetene og priser sjekket litt grundigere rundt om hos ulike reiseselskap som har spesialisert seg på denne type reiser. Man sjekket først påskeuken som en mulighet siden de fleste da har fri fra skole og jobb, men dette tidspunktet var selvsagt for dyrt.

Løsningen ble derfor og reise 3 uker før påsken og en egenandel fra alle spillere samt at alle må ta en ferieuke utenom den vanlige ferien. Med dette som utgangspunkt fikk vi faktisk til en treningsleir til Tyrkia innenfor samme budsjettrammer som tidligere år.

Selv om troppen siste måned har slitt litt med både skader og en del sykdom er håpet selvsagt at man med en treningsleir neste uke + et par uker etter hjemkomst skal gjøre at Hallgeir kan stille så godt rustet som mulig den 17. april til første seriekamp. Da er det bare og ønske Hallgeir og Vegard m/familiene + 20 spillere en riktig god tur og håpe at dere får et kjempefint opphold.

PS! Og i går kveld vant Staal 5-2 borte mot fjorårets puljevinner Klepp, dette ser godt ut.

Tekst: Johar