Staal banket Brodd

Staal-Brodd 5-1 (2-0)
Arne Dalehaug scoret hattrick og ble kåret til Staals beste i kampen mot Brodd. Etter en start der bortelaget yppet seg, fikk hjemmelaget uttelling på tampen av 1. omgang.

Luftens baron, Øyvind Alsvik, steg til himmels på et innlegg fra Vidar Harestad og headet inn 1-0 uttagbart oppe i vinkelen. Samme Harestad slo en gjennombruddspasning fra høyre back til Arne Dalehaug. Han var mye raskere enn midtstopper. Skuddet gikk via en Brodd-spiller og humpet i mål. 2-0.
I 2. omgang fortsatte hjemmelaget oppvisningen. Dalehaug satte to til før Eirik Jøssang satte punktum alene med keeper. Forarbeidet og scoringen var etter læreboken, ifølge speaker Magnar Oanes.

Den tidligere Staal-spilleren Stian Øvrehus fikk gleden av å sette inn Brodds trøstemål. Han steg til himels på et feil idømt hjørnespark (linjemannen markerte offside på Brodd før corneren, men trakk «flagget» etter hvert. «Flagget» står i parantes, fordi flagget var forduftet og han måtte springe rundt med en gul vest på en pinne).

Her er Live-referat fra kampen