Årets spiller 2009: Eirik Jøssang

Årets spiller som mottar Ryfylke Trelast innsatspokal blir for sesongen 2009 en av våre to superspisser, EIRIK JØSSANG.

Vi gratulerer alle den sindige karen fra Årdal med den fine utmerkelsen. En fortjent utmerkelse etter en kjempegod sesong. Sammen med sin spissmakker har han herjet med de fleste forsvarspillere og skåret mange mål, til sammen har de skåret 56 seriemål, Arne 31 og Eirik 25. Eirik har denne sesongen vist stor utvikling i den fysiske delen av spillet, han er ikke lenger bare en teknikker av rang, han har også fått mer muskler som kommer godt med mot sterke forsvarspillere.

Juryen som består av trofaste hjemmepublikummere på hjemmekampene og laglederteamet på bortekampene har gjennom sesongens 26 kamper gitt poeng til de tre beste spillerne i hver kamp etter poengskalaen 3, 2, 1. Forårets kåring ble delt mellom Sindre Fjelde og Erlend Danielsen og det ble nesten like jevnt i år om ikke jevnere. Før de to siste kampene hadde Eirik, Sindre og Arne alle 21 poeng. I den nest siste kampen fikk Eirik 2 poeng og hadde dermed et forsprang før den siste hjemmekampen mot EIK. I denne kampen kom juryen frem til at dagens mann var Øyvind Alsvik (dagens mann også i den nest siste), Sindre fikk 2 poeng og Eirik fikk det nødvendige poenget som var nok til å stå alene øverst på listen.

Årets spillerbørs viser at vi nå har en meget god tropp og spillere som kommer inn i laget når noen er skadet/karantene har gjort en utmerket jobb, det at 14 mann i år har fått poeng sier at nivået i gruppen har vært meget høyt. Kjekt å se at Øyvind som lenge var ute med skade i vårsesongen kom sterkt tilbake i høst og ble kåret til banens best i fire kamper, det lover bra for neste år!!

Det som også er meget gledelig er at laget har skåret 30 seriemål fordelt på de andre spillerne utenom de nevnte 54 fra spissparet vårt, blant annet har ”hjelmelandsbuen” skåret 7 av disse, Sigve altså..

Følgende spillere oppnådde mer en 10 poeng på børsen:

Eirik 24
Sindre 23