Før kampen: Randaberg 2

Da er det endelig klart for høstens første seriekamp, i noe som kommer til å bli en særdeles spennende høstsesong. Randaberg 2 har allerede tyvstartet med å tabe 5-1 mot ett sterkt FKH2. Laget Randaberg startet med da var ett ungt lag samt goalgetter Jarle Instanes som er tilbake etter skade. Randaberg leder sin 2. div. pulje og har forsterket laget sitt med blant annet midtstopper Jonas Glendrange fra Brodd og måltyven Joakim Baardsen fra Vardeneset. Baardsen har scoret 17 mål for Vardeneset denne sesongen og debuterer trolig mot Staal. Randaberg 2 sin keeper Janvier Ndikumana er tatt ut i Burundi sin landslagstropp til midtuken og spiller trolig ikke. På benken for Randaberg mot Tønsberg og potensielle spillere mot Staal er Vegard Eltervåg, Stian Bore, Lars Løkling og tidligere nevnte Instanes. Randaberg 2 har 6 poeng opp til Åkra som for øyeblikket ligger på den viktige 6.plassen som garanterer 3. div. spill også neste år og er nok int. å gjøre sitt ytterste for å beholde denne plassen.

Staal har hatt en god treningsperiode etter sommerferien og laget har fått tilbake Per Krister Bjørlo og Knut Ivar Tjeltveit etter langtidsskader. På minussiden forsvinner Daniel Hawkins til USA på studier samt at toppscorer Arne Dalehaug er ute til september etter å ha pådratt seg betennelse på hjerteposen. En spiller som har scoret så mange mål vil bli veldig vanskelig å erstatte så det er viktig at andre spillere nå påtar seg ansvaret.

Dette vil på ingen måte bli en lett kamp for Staal og enhver som har mulighet bør ta turen til Randaberg mandag. Kampstart er kl. 18:30.

1 hendelser på “Før kampen: Randaberg 2”