Før kampen: Buøy

Staal spiller ny hjemmekamp fredag kl. 1800 mot Buøy. Buøy er en av to klubber som har tatt poeng fra Staal i år og hjemmelaget ønsker nok å «rette» opp feilskjæret i bortekampen her. Buøy har slitt veldig denne sesongen og er allerede mer eller mindre klare for 4. div. spill neste år. Laget ligger nest sist på tabellen og har kun tatt 3 poeng på bortebane i år. Ser en på det sammenlignet med Staal sine 10 spilte, 10 seire så bør det bli lett seier men Buøy fikk seg en opptur sist med seier over Nord og laget har ingenting å tape lenger.  Ser en på laget deres så er det litt vanskelig å forstå at Buøy er så akterutseilt mht til å beholde plassen for det finnes masse rutine og talent i laget. Rutinen står Asle Sletthaug, Asle Molven og tanksenter Kjetil Knutsen for mens de to 20 åringene på midtbanen Christoffer Tangen og Henrik Idsø har begge samlet masse poeng på Aftenbladbørsen.

Staal slet seg til 3 poeng mot Brodd sist i noe som var en rett og slett svak kamp fra begge lag. Spesielt pasningskvaliteten og tempo var dårligere enn tidligere i sesongen. Noe av «æren» må nok et aggresivt Broddlag få men Hallgeir var nok ikke fornøyd med så veldig mye mer enn poengene, men nå er det nå det som er viktigst 🙂

For Staal så er Martin Knudsen tilbake etter suspensjonen sist mens Erlend Danielsen er ute av troppen etter overtråkk. Også Vidar Harestad og Ørjan Hølleslid sliter med skader men er begge aktuelle for spill. Det er viktig for Staal å ikke undervurdere lag som Buøy ettersom Sola «kun» er 8 poeng bak og det er fremdeles 21 poeng å spille om.