Før kampen: Vard Haugesund

Staal tar lørdag turen over Boknafjorden (ikke for siste gang denne sesongen…) og møter Vard Haugesund til årets siste treningskamp før alvoret starter for begge lag. Staal åpner med NM kvalikk på tirsdag hjemme mot Hana mens Vard som spiller i 2. div. avd. 3 skal i aksjon mot Åsane på hjemmebane neste lørdag.

Steinar Lein i aksjon for Vard

Vard trenes av tidligere Rosenborg og FK Haugesundspiller Steinar Lein. Lein har vært spillende trener i Vard siden 2007 sesongen  men har nå lagt skoene på hyllen og er fulltidstrener for Vardlaget. Vard har siden 1990 sesongen spilt enten på nest øverste eller tredje øverste nivå i Norge og har derfor ikke spilt mot Staal siden Staal selv spilte på tredje øverste nivå. Laget har etter nedrykket fra 1. div. i 2004 ikke blitt dårligere enn nr. 4 (noe de ble ifjor) så det er ett veldig bra lag Staal spiller generalprøven mot. Vard har mistet noen rutinerte spillere foran årets sesong og erstatter dem med unge talenter som brødrene Grov (Simen og Erlend), Aleksander Smølås alle tre fra FKH2, Tom Andre Hauge fra Sandnes Ulf samt den unge storscoreren Christian Holko (31 mål på 16 kamper 2010 sesongen)  fra Stryn.  Vinterens treningsresulter har variert fra 3-1 seier over Bryne til tap mot Staals divisjonskollega Kopervik 2-1.

Staal har etter den gode kampen mot Viking gjennomført en god treningsuke og virker å være i rute før seriestart. En har valgt å matche seg tøft i treningskampene for å bli vandt med å spille mot lag med høyere tempo og ha noe å strekke seg etter og dette virker som har fungert bra. Kanskje burde også ha arrangert ett par kamper for Staal 2 for å kunne gi flere spillere matchtrening men en har lagt vekk på bra trøkk på treningene istedet. Erlend Danielsen som spilte en stor kamp mot Viking sist sliter litt med stiv musklatur og står trolig over turen til Haugesund.

Antatt lag ut fra torsdagens trening:

Thomas Mæle

Vidar Harestad

John Petter Nordbø

Sindre Fjelde

Sigve K. Christensen

Øyvind Alsvik

Martin Knudsen

Christoffer Ramsland

Per K. Bjørlo

Arne Dalehaug

Eirik Jøssang

Kampstart i Haugesund er 14:00.