Før kampen: Sotra SK

Det er tett mellom kampene og allerede lørdag kl. 1400 tar Staal imot Sotra til ny hjemmekamp på Jørpeland Stadion. Sotra er en øy som ligger vest for Bergen med 27000 innbyggere. Det beste laget på øya er Nest Sotra som spiller i 2. divisjon. Sotra SK er en sammenslåing av klubbene Foldnes, Brattholmen og Øygård og laget ble stiftet så sent som i 2009. Ifjor havnet laget på 3. plass i den ene 3. div. avdelingen i Hordaland. Denne sesongen har laget slitt innledningsvis og ligger på 13. plass med 5 poeng etter 8. kamper.

Laget mistet ingen sentrale spillere i vinter og målsetningen var å kjempe på øvre halvdel. Laget trenes av Sjur Århus som kom som trener fra Øygard og har fortsatt etter sammenslåingen. Laget har en rekke lovende unge spillere men angriper Steffen Lie Skålevik er kanskje den fremste. Både Brann og Nest Sotra har vært interesserte i den unge spilleren men han har vært trofast mot Sotra SK. Sotra tok sin første serieseier for året i 2-1 seieren mot Skjold i sist hjemmekamp men fikk ett nytt tilbakeslag i 5-3 tapet mot Stord på torsdag.

Staal slo tilbake med en veldig sterk seier borte mot Os på torsdag. Etter en jevn førsteomgang der hjemmelaget nok var det førende laget, kontrollerte Staal inn kampen i andre omgang. Etter den sene reduseringen var keeper Mæle ikke i ballen før dommeren blåste av kampen. Spillerene og lederene var veldig fornøyd med opplegget der en reiste opp dagen før og overnattet før kampen og det spørs nok om det ikke vil bli gjentatt senere i sesongen også.Det har nå blitt en liten luke og skilt seg ut en tettrio med Fyllingen og Brann 2 på topp med Staal to poeng bak.

Erlend Danielsen hadde ett godt innhopp mot Os men vil bli matchet litt forsiktig og startet høyst sannsynlig på benken mot Sotra også. Stian Nag fikk seg en smell i hodet men meldes å være fit for fight igjen fra start.

Sannsynlig lag:

Thomas Mæle

Vidar Harestad

Stian Nag

Sindre Fjelde

Sigve K. Christensen

Øyvind Alsvik

Martin Knudsen

Kristoffer Ramsland

Per K. Bjørlo

Eirik Jøssang

Arne Dalehaug

Legg turen til Jørpeland Stadion i finværet lørdag å bli med å støtt hjemmelaget til en ny seier!