B-laget holdt nullen og vant

Tasta – Staal Jørpeland 2 0-3. Rekruttene tok sin fjerde strake seier i 4. divisjon, og befestet andreplassen på tabellen. Staals scoringer kom ved Lars Edvard Danielsen 2 og Asgeir Austigard.

Kampen gikk på Stemmen kunstgress. I følge Tastavis.no skulle Tasta få det beste kunsgresset i Norge. Det kan vi vel si at de ikke har fått. Banen er både treig og hard. Likevel klarte Staal-rekruttene å få et akseptabelt balltempo i første omgang. Tasta hadde nok en del mer muskler og kilo enn det unge Staal-laget, men gjestene hadde fordelen av å være kjappere og bedre til å holde ballen i laget. Vertene slet med å holde følge når Staal trillet ball og satte fart. Anført av en livlig Kristoffer Ramsland på midtbanen, og den rutinerte ringreven Trond Rossemyr laget Staal farligheter gang på gang i de første 45. Scoringen kom ved Lars Edvard Danielsen etter 26 minutter.

Der den første omgangen til tider var velspilt og underholdende sett fra et Staal-synspunkt, var den andre tilsvarende kjedelig. Bortelaget maktet ikke å holde oppe det gode balltempoet og den forrykende innsatsen på gjenvinning. For å jage en utlikning satte Tasta opp langballer mot sine store menn på topp. De var tunge i boksen på lange innkast og dødballer, men Staal-forsvaret ryddet stort sett greit unna. Anført av en frisk Ole Vegard Tveita i målet ble det null baklengs. Det andre Staal-målet er verdt å kikke nærmere på. Angrepet ble satt igang på høyresiden av Vidar, som snudde til Jørgen sentralt på midten. Han fant Trond ute på venstrekanten. Staals eldstemann utfordret backen og slo inn til Asgeir som vakkert satte ballen i hjørnet med et velplassert skudd. Seks minutter før slutt punkterte Lars Edvard kampen helt med sin andre scoring for kvelden.

Staals lag:
Ole Vegard Tveita
Vidar Harestad – John Petter Nordbø (k) – Espen Helland – Ørjan Høllesli
Sander Nag – Jørgen Helland – Kristoffer Ramsland – Trond Rossemyr
Lars Edvard Danielsen – Asgeir Austigard
Innbyttere: Finn Erik Jørgensen, Robert Holta

Her er det Tastavis skriver om kampen. Tastas hjemmesider melder at kampreferat kommer etterhvert.

Neste kamp kommer allerede på torsdag. Møt opp på Jørpeland stadion 19.00 og se Staal 2 mot SIF 2.