Uavgjort for damelaget

Det ble uavgjort 1-1 borte mot Kopervik, etter mål av Berit Austvoll. Jentene virket reduserte allerede i garderoben og i oppvarmingen, og vi fikk ikke tenningsnivået på plass til kampstart. Etter å ha fått et mål imot etter ca. et kvarter våknet jentene noe, og Berit satte inn utligningen ca. 10 minutter senere. 1. omgangen var rotete med mye personlige feil, og Kopervik klarte å kjempe oss ut av stilen. Etter pause ble det noe bedre og vi styrte kampen, uten at vi fikk så veldig mange målsjanser. Dette var dagen hvor lite stemte og rytmen i angrepsspillet manglet. Kopervik var tøffe i duellspillet, og kloke i forsvar, og vi fikk lite til å stemme. Alt i alt en kamp vi burde vunnet, men uten 100% innsats blir det vanskelig. En relativt humpete bane, vind, og 4 årstider underveis ødela nok også noe for kampen. Jentene trives best når ballen kan flyttes fort langs bakken, det var vanskelig å få til i dag, og jentene var skuffet. Nå gjelder det bare å få nullstilt, og få tilbake humøret før de to neste hjemmekampene – torsdag 10. mai mot Havdur, og tirsdag 15. mai mot Eiger. 4. div laget møter Forus & Gausel 8. mai hjemme.
Laget: Astrid Koll-Frafjord – Vilde Oanes (Maren F. Viga 60 min), Kaja J. Wilson, Elin Norland, Ida Nag – Miriam Høllesli (Elisabeth Danielsen 46), Berit Austvoll, Amanda S. Wilson, Trine Handeland (Tina Andersen 46) – Agathe Malmberg, Karina Fjelde (Birte Svines 46)