Får «goodwill» igjen for sponsingen

Ryfylke Trelast er en av de største bedriftene i Strand kommune. De har sponset Staal Jørpeland i en årrekke. I år er trelast-bedriften en av de fire sponsorene i Ryfylkelauget. Gunnar Amdal svarer Staal-il.no på spørsmål om sponsingen. Han er heller ingen lettvekter innenfor Staal med sine 160 a-lagskamper.

Hvorfor er det viktig å sponse Staal Jørpeland?

Staal er det største idrettslaget i Ryfylke og det er viktig for oss i Ryfylke Trelast å støtte opp om idrettslaget og bidra til både breddetilbud til barn og ungdom, samt muligheter for å utvikle seg lokalt for de som ønsker en seriøs satsning.

Hva får et firma som Ryfylke Trelast igjen for å sponse lokalidretten?

Forhåpentligvis litt ”goodwill” for å bry seg om lokalsamfunnet.

Foran denne sesongen ble det gjort en stor omlegging av sponsorarbeidet i Staal, hvordan merker dere forskjellen på denne og sesongene før?

Vi har fått et mer seriøst opplegg rundt sponsorene, samt muligheter til å være med på ulike treff, turer og samarbeid med andre sponsorer.

Hva synes du om Staals sesong 2009, både herre- og damelag?

Positivt av begge lagene, herrene har vært med helt i toppen og laget masse mål. Synd at opprykket glapp for damene, etter en fin sesong.

Forventninger foran neste sesong?

Håper fremgangen fortsetter for begge lagene! Og at målene fortsetter å renne inn rett vei!