Før kampen: Sola

Sesongen er halvspilt og Staal avslutter sin vårsesong med «høstens» første seriekamp imorgen onsdag kl. 1900. På motsatt banehalvdel finner vi laget som ligger på 2. plass i årets serie, Sola. Sola er det eneste laget som har gått til pause med ledelse over Staalguttene, noe de forøvrig gjorde på veldig kontroversielt vis. Linjedommeren signaliserte for mål på en ball som aldri var over linjen og Staal fikk en tøff start på kampen. Med Sindre Fjelde og Martin Knudsen i spissen snudde Staal kampen i andre omgang og vant fullt fortjent 2-4 etter mål av Sindre 2, Martin og Arne Dalehaug. Sola sitt andre mål kom helt på tampen etter dårlig markering i Staalforsvaret etter en corner.

Sola har som nyopprykket imponert stort denne sesongen og har etter tapet mot Staal i seriepremieren spilt 12 kamper uten tap. Kun mot Sandnes Ulf 2, Brodd og Haugesund 2 har det blitt poengtap for Rolf Eikeskog sine gutter. Mange er overrasket av at Sola har tatt så mye poeng som de har gjort i år og sier at det at ett nyopprykket lag kan kjempe i toppen er ett svakhetstegn på Staal sin avdeling. At Sola gikk ubeseiret i sine oppkjøringskamper ser ikke ut å bety så mye…..

Sola sier på sine hjemmesider at de gjerne ødelegger for Staal sine opprykksplaner men laget har ikke noe ønske om ett nytt opprykk selv…Solaspillerene har god tro på seier over hjemmelaget og mener de vet hvordan Staallaget spiller og hvordan de skal slås. Trener Eikeskog inngikk tidlig i sesongen ett veddemål med Jordbærkongen Geir Joa og etter å ha vært ubeseiret i 10 kamper må Eikeskog stille i dress og gule joggesko til Sola taper. Staalfansen elsker trenere og SportGeneralDirektører på indre bane i dress så det er nok noe flere ser frem til 😉 La oss håpe at Eikeskog får begynne høstsesongen uten dress.

La oss håpe trener Eikeskog får vise hele dressen sin på Jørpeland. Bilde tatt fra solafotball.no

Etter seieren mot Skjold har Staal trent godt og Eirik Jøssang er igjen klar til disposisjon og går nok inn i start 11eren. Utenom det ventes det få forandringen i Staallaget som er veldig giret på å vise seg frem i toppkampen. Med seier og 3 poeng vil Staal gå til ferie med 10 poeng ledelse noe som ville vært ett perfekt utgangspunkt foran høstsesongen.

Kampen kan følges live her på Staalsiden til glede for de som ikke har anledning til å ta turen til Jørpeland Stadion.