Før kampen: Hana

Endelig kan vi ønske velkommen til årets første kamp av virkelig betydning. Tirsdag står Hana på motsatt banehalvdel som motstander og første utfordrer i NM og veien mot Ullevål. Hana rykket ned til 4. div. etter å ha blitt nummer 8 i sørpuljen ifjor. Ny trener av året er Tallak Nærland som tidligere har spillererfaring fra blant annet  Sandnes Ulf og Fana. Nærland trente ifjor Sandnes sitt juniorlag og har tatt over ett Hanalag med mange unge talenter.  Hana har helt klart mål å være Sandnes nest beste klubb men konkurrerer med flere klubber om dette. På tross av mange unge spillere bør ett opprykk til 3. divisjon absolutt være ett mål innen kort tid for Hana. Hana har de siste ukene variert i treningskampene fra 6-1 tap mot Sandnes 2 til seiere 5-1 over Austrått og på fredag 4-0 over MIL.

Staal tapte 2-0 mot Vard lørdag i en jevn affære men virker å være i god rute før seriestart. En har endel spillere som hangler litt og det vil ikke bli tatt noen sjanser med disse slik at det er ett litt yngre Staallag enn vanlig som forventes å starte mot Hana. Det er også 3 spillere som er med avgangsklassen til Strand Vid.  Skole på tur som også står over. Norgesmesterskapet er viktig men seriekampen mot Brann 2 på Jørpeland neste mandag er selvfølgelig enda viktigere.

Mulig Staallag:

Thomas Mæle

Sigve K. Christensen

Stian Nag

John Petter Nordbø

Espen Helland (Sander Nag)

Per K. Bjørlo

Martin Knutsen