Før kampen: Djerv 1919

Staal møter idag kl. 1900 Djerv 1919 til kamp på Jørpeland Stadion. Bortelaget har denne sesongen slitt i bunn etter det noe uventede opprykket fra 4. divisjon ifjor.

Det unge laget ligger nederst på tabellen med kun5 poeng og med kun en seier. Laget som blant annet trenes av Kjell Inge Bråtveit. Djerv 1919 satser på ungdommen og på å utvikle tippeligaspillere til Fk Haugesund. Djerv 1919 sitt guttelag er ett av Norges beste og talentene er mange.

Første kamp mellom lagene endte 3-0 til Staal i en kjedelig kamp. Djerv 1919 lå lavt og kompakt med laget og var ikke interessert å angripe selv etter at Staal tok ledelsen. Vi vil nok se ett defensivt Djervlag idag også hvor de vil prøve å gjøre det mest mulig vanskelig for hjemmelaget. Vi står foran en spennende serierunde der Staal sine utfordrere skal ha vanskelige bortekamper. Fyllingen skal til Øystese mens Brann skal ta turen til formlaget Stord.

Forventet Staallag:

T. Mæle

J. P. Nordbø
S. Nag
S. Fjelde
E. Helland

Ø. Alsvik
S. Kleppa Christensen
J. Karlsen
P. C. Bjørlo

E. Danielsen
A. Austigard

Staal tok en fin seier i Valestrand sist henger fortsatt med i teten. Laget har vært «uheldig» men mange fravær i det siste og også idag er det ungdommen som må gjøre det for Staal.