Treningsleir i Tyrkia: Dag 1

Vi har akkurat kommet oss på plass i Tyrkia og ser frem mot en god uke på treningsleir i Kemer. Tyrkiaturen har vært en viktig del av sesongoppkjøringen i flere år nå, og dette er faktisk sjette året på rad at vi reiser ned noen uker før seriestart. Flere i troppen har vært med på alle disse turene, mens det for noen er første gang de reiser nedover med A-laget. Jonathan Salamanca Agudelo, Eden Zormah og Arild Eie er jo nye i A-troppen dette året og dermed førstereisgutter. Det samme gjelder Vebjørn Tønnesen Aspøy, Håvard Ur og Vegard Samuelsen som er med som hospitanter fra juniorgruppa. På grunn av feil i innsjekkingen så slet vi med få med oss Håvard Ur på tur, men det gikk heldigvis greit! Det er gledelig at juniortrener Jan Roar Holta er med nedover. Desverre er ikke troppen fulltallig og Vidar Harestad, Ronny Fjermestad, Andri Juliusson og Sigve Kleppa Christensen er ikke med oss i år, men vi skal forsøke å klare oss uten!
Som vi har gjort de siste årene så reiser vi sammen med Inter-Training som leverer kvalitetsturer hvert år. Spillerne får leve som fotballproffer i en uke og får alt lagt tilrette for at treningsutbyttet blir best mulig. Her nede får vi gjennomført mellom 10-12 økter og siden vi nå er så nære seriestarten den 21.april så blir hovedfokuset terping på de små detaljene og formasjonstrening. Løpskapasiteten ser ut til å være god og med tanke på at vi har så mange økter så blir mange av øktene kjørt med lav intensitet.
På samme hotellet og på de samme banene skal faktisk laget som vi møter i første serierunde, Randaberg IL være, så her blir vanskelig å holde ting skjult. Men det er alltid trivelig med folk fra lokalfotballfamilien på samme hotell. Vi avslutter treningsuken med kamp mot Russiske Yakuati som er et profesjonellt lag som spiller på nivå 3. Så det skal ikke stå på motstanden. Denne kampen blir spilt på lørdag og vi skal se om vi ikke får til liveoppdatering via twitter.

Vi skal forsøke å legge ut en blogg hver dag sålenge wifi’en på hotellet er med oss!

Heia Staal!

Sportslig hilsen Oddbjørn Mihle Strand