Rapport fra A-laget før kampen mot Riska

I dag klokken 15.00 kommer Riska på besøk til Jørpeland Stadion.

Riska var sammen med Staal det laget som imponerte mest i vårsesongen. Til tross for spådommer om bunnstrid viste laget at de hadde mye å fare med og de ledet tabellen i store deler av vårsesongen. Etterhvert som spillere har forsvunnet ut, skadene har meldt seg og høsten har kommet har guttene fra Hommersåk slitt mer og mer. Poengfangsten i det siste har vært svært mager og man har slitt med å gjøre gode prestasjoner om til poeng. Et hederlig unntak var når laget spilte uavgjort mot et råsterk Sandnes Ulf2 lag i Sandnes for noen uker siden.

Staal guttene har vist en fantastisk form siste ukene og står med 16 poeng av 18 mulige de siste seks kampene. Treningene har som vanlig holdt høy standard, selv om troppen er noe tynnere enn før. Før morgendagens oppgjør er Steffen Helgeland ute med karantene, mens Georg Andre Danielsen er tvilsom på grunn av en smell. Jørpelandspublikummet kan også i morgen bli kjent med noen nye fjes ettersom tre 16-åringer har fått plass i troppen for første gang. Både Sondre Johansen, Åke Sjursen Hauge og Sander Opromchop har imponert så mye på trening at de er funnet verdige en plass i morgendagens kamptropp. Så bli ikke overrasket om laget får nok en debutant i morgendagens oppgjør.

Vi håper flest mulig tar turen for å støtte guttene i den uhyre viktige hjemmekampen. Værutsiktene ser strålende ut og våre lokale helter er i kalasform, så her er bordet dekket til fest. Vi gleder oss!

Tvi tvi!