Før kampen: Ålgård FK

Mandag 2. påskedag klokka 15.00 spiller Staals a-lag den siste treningskampen før seriestart. Motstander er andredivisjonslaget Ålgård FK.

Det har nærmest blitt en tradisjon for Staal å spille mot Ålgård i løpet av oppkjøringen til en ny sesong. Også de to foregående sesongene har Ålgård fått Jørpelands-motstand på sin hjemmebane. Kampene har tidligere vært jevnspilte, og det er grunn til å håpe på det samme i år.

Hjemmelaget har mistet sin spissjuvel Geir André Herrem til Bryne, men har fått inn solide Bjørn Erik Taksdal fra Klepp. NordicBet.com tipper Ålgård på 7. plass i 2. divisjon avdeling 2. Kampen blir med andre ord en veldig god pekepinn på hvordan ståa er i Staal-leiren rett før seriestart. Trener Hallgeir Hinna mønstrer et mannskap der forhåpentligvis de fleste som har slitt med kortere skadeavbrekk og småskader er spilleklare. Kampen skal i utgangspunktet gå på Ålgård stadion på gress, men det slik været ser ut nå, er det sannsynlig at den går på kunstgressbanen på Solås.