Bookmakerene har tro på ny cupbombe

De første selskapene er ute med odds foran torsdagens Staal- Viking cupkamp og selv om Viking selvfølgelig er kjempefavoritt så er oddsen på Staal veldig mye lavere enn hva «normalt» er i oppgjør mellom 3. div. og tippeligalag. Viking slo Eik i Egersund i første runde noe som ga kun 1,07 i snittodds. Oddsen på Viking foran torsdagen ligger rundt 1,20. Eik ga rundt 15 mot Viking, Staal kommer nok til å havne mellom 8 og 9 selv om det er litt tidlig å si dette sikkert enda.

Ser en på cupbomber i ett litt historisk perspektiv så er det særdeles sjeldent at tippeligalag ryker ut i de to første rundene. Ingen tippeligalag har blitt slått ut i 1. runde siden 1993 men det har vært litt flere bomber i 2. runde. Ifjor var det to bomber da Fyllingen slo ut Brann mens FK Tønsberg slo Vålerenga. Om det er Staal som står for dette årets store overraskelse er det bare å møte opp på Jørpeland Stadion på torsdag og se.

Tippeavisen Tips har også fokus på Staal i sin tirsdagsutgave noe en kan lese om her