Staal Jørpeland – Viking HK

Samarbeidsprosjekt sesongen 2011-12

Håndballgruppa har for sesongen 2011-12 inngått et samarbeidsprosjekt med Viking Håndballklubb.

Innholdet i avtalen er:

Trenerutvikling: Gjennom sesongen arrangeres 5 trenersamlinger der klubben stiller med trenere og er med på en trening med Viking HK pluss en teoretisk del med Vikings trener Gunnar Blombäck.

Tirsdag 10. januar i 2012 skal arrangementet være i Strandhallen, vi starter i klubbhuset med teoridel etterfulgt av Viking HK sin trening i hallen.

Spillerutvikling: Viking sine A-lags spillere vil komme til Strandahallen og gjennomføre treninger med våre aldersbestemte gutte- og jentelag. I løpet av sesongen vil minst 10 forskjellige A-lagsspillere fra Viking HK ha vært i Strandahallen som trenere. Første økt er tirsdag 18. fra kl 18:00.

Det legges også opp til at Staal sine spillere kan hospitere på Viking HK sine aldersbestemte treningssamlinger.

Klubbutvikling: Viking HK vil med sitt engasjement i prosjektet også kunne bidra med klubbutvikling både innenfor den sportslige og den administrative delen.

Dommerutvikling: Dommerne har sin vesentlige posisjon i en kamp og i jobben med å rekruttere og trene opp gode dommere vil Viking HK arrangere motivasjonskurs og oppfølging ut mot klubbene. Dommerutviklingen vil komme som et tillegg til det som Håndball Region Sør-Vest allerede driver.

Arrangement: Samarbeidsklubbene får alle 5 sesongkort samt 50 gratisbilletter til 2 eliteseriekamper gjennom sesongen.

Vi ser fram til samarbeidet og sesongen 2011-12