5-0 seier til damelaget over Hinna

Etter mye frem og tilbake endte den planlagte miniturneringen for damene i dag opp med en treningskamp mot 2. divisjonslaget Hinna. Vi mønstret 21 spillere, og skiftet 10 spillere ved pause. Staal var det førende laget i hele første omgang, og dominerte med raskt kombinasjonsspill, høyt press og stor løpsvilje. Etter mange brente sjanser på treningsleiren i Danmark, har vi hatt et spesielt fokus på å få mer konsentrasjon i avslutningsøyeblikkene. Derfor var det gøy å se to iskalde avslutninger fra spissen Ruth Nordbø før pausen. I tillegg scorte vår andre spiss, Agathe Malmberg, etter å ha gått i en tøff duell med keeper, slik at det stod 3-0 til pause. I 2. omgang ble det noe jevnere, men fortsatt hadde Staallaget full kontroll, og det 4. målet ble satt inn av nok en spiss, Sara Gundersen. Det 5 målet var et flott langsskudd fra Vilde Oanes, som er tilbake igjen etter et USA opphold. Dagens kamp viser at vi er i rute, og det skal skapes mye idrettsglede og begeistring fra begge lagene våre i år.
Lagoppstilling 1. omgang (4-4-2): Mona Nordbø – Malin Flesjå, Elin Norland, Kaja J. Wilson, Ida Nag – Miriam Høllesli, Amanda S. Wilson, Berit Austvoll, Trine Handeland – Ruth Nordbø, Agathe Malmberg
Lagoppstilling 2. omgang (4-4-2): Astrid V. Frafjord – Maren F. Viga, Elisabeth Dyrdal, Elisabeth Tufte, Gunn Elise Lauvsnes – Vilde Oanes, Marte Danielsen, Elisabeth Danielsen, Linda Soppeland – Sara Gundersen, Ruth Nordbø/Agathe Malmberg