Tre poeng på en dårlig dag

Eirik Jøssang sin scoring ni minutt før slutt sikret tre nye poeng.

Det var duket for årets første bortetur når Staal-laget tok turen til Flekkefjord. Med Sigurd Nag som sjåfør var guttene ved godt mot. Likevel kom vi ikke lengre enn til Skurve før vi møtte på vår første utfordring for dagen. Et ødelagt kulelager førte til at bussen ikke var kjørbar og vi måtte finne et nytt transportmiddel. Etter en times tid fikk vi omsider på plass tre MaxiTaxier som fraktet oss til Flekkefjord.
Vi var på plass 15 minutt før kampstart, men dommeren sa seg villig til å utsette kampen 20 minutt. Ikke en optimal oppladning, men det var lite vi kunne gjøre med det.
Når dommeren blåste i gang kampen så virket det ikke som om vi var tilstede og hjemmelaget fikk kampen inn i sitt spor med mye dueller. Ballen ble som regel lempet opp mot vår 16-meter og der var vi ikke gode nok i duellspillet. Flekkefjord kom til to veldig gode muligheter etter hvert, men to gode prestasjoner fra Thomas Mæle hindret hjemmelaget scoring. Et par minutter før pause fikk vi slått en ball opp mot Andri Juliusson som fikk en dytt i ryggen og gikk ned i 16-meteren. Dommeren pekte på straffemerket og Per Krister Bjørlo gjorde seg klar. Uheldigvis for Staal så ble straffesparket reddet av FFK sin keeper og det stod 0-0 til pause.
Ingen var spesielt fornøyde med prestasjonen vi hadde gjort i førsteomgangen og vi ble enige om å brette opp ermene og få overtaket i kampen.
Vi startet andreomgangen mye bedre enn første og fem minutter ut i omgangen så fikk Kristoffer Ramsland rom nok til å avslutte utenfor 16. Ballen snek seg inn ved stolperoten og vi tok ledelsen 1-0. På dette tidspunktet hadde vi mye ball og hjemmelaget hadde nok med å forsvare seg.
Etter 65 minutter kom Flekkefjord på en overgang og fikk et innkast høyt i banen. Det ble kastet inn i feltet og en uheldig involvering av Thomas Mæle i mål gjorde at hjemmelaget utlignet.
Flekkefjord fikk ny energi, men vi fortsatte å ha ballen mye. Vi gjorde tre bytter på kort tid og Per Krister Bjørlo, Morten Bjørlo og Øyvind Alsvik ble erstattet av Øyvind Hompland, Eirik Jøssang og Mathias Bringaker.
Etter 81 minutter skulle presset endelig gi betaling. Et kast ble stusset videre av Lars Edvard Danielsen til Eirik Jøssang som på vakkert vis satte inn 2-1.
Hjemmelaget slet etter dette med å få til en skikkelig sluttspurt og vi tok med oss tre viktige poeng hjem til Jørpeland. Et lite skår i gleden var at Andri Juliusson fikk to unødvendige men strenge gule kort, det siste på overtid og må stå over neste kamp mot Herkules.
Vi vinner på en mildt sagt dårlig dag, og vi må virkelig opp med prestasjonene hvis vi skal ha noe i toppen å gjøre. Hvis jeg skal trekke frem noen spillere så må det være Jesper Holta som gjør en god jobb på høyrebacken. Kjekt å se at vi har solid dekning på de fleste plasser.

1 hendelser på “Tre poeng på en dårlig dag”