Knepent tap for rekruttlaget damer

Jentene tapte i kveld 2-1 borte mot Lura. Spillemessig var denne kampen et stort fremskritt fra forrige kamp, og vi fikk til mye mer av vårt eget spill. I denne kampen senket jentene skuldrene, og var tydelig mindre nervøse enn i de to første kampene. I første omgang lå vi i 4-5-1 i en ganske sterk motvind, og hadde god kontroll på Lura. De forsøkene som kom ble effektivt stoppet, det som ble slått langt endte opp i hendene til keeper Martha. Vi fikk en del gode overganger, men det stokket seg på den siste tredjedelen. På slutten av omgangen gir vi bort to enkle mål, som burde vært unngått med litt mer besluttsomhet. 0-2 til pause. Etter pausen la vi om til 4-4-2, og vi fikk presset Lura over på defensiven. Vi får flere cornere og farlige avslutninger, men reduseringen kommer ikke før et kvarter før slutt, hvor Rikke setter en retur etter skudd fra Astrid. Vi har flere gode muligheter til å utligne, men enten står keeper i veien, eller så går skuddene utenfor. En god kamp av de unge spillerene, og spesielt imponerende av Marthine Sandvik og Sanna Jøssang, som debuterte som 15-åringer på seniornivå med bravur.

Laget: Martha Mosnes – Julie Oanes, Malin Flesjå, Thea Marie Barkved (Marthine Sandvik 63), Maren F. Viga (Sanna Jøssang 63) – Astrid Sandvik, Charlotte Aakre, Karin N. Nordanger, Laurentze Nag (Solveig Aakre 68), Solveig Aakre (Rikke Brekke 46), Camilla K. Fiskå.