Før kampen: Kopervik

kopervik

Fredag kl. 1900 tar Staal i mot Kopervik til ny hjemmekamp på Jørpeland Stadion. Bortelaget som ligger på 4 plass. kun ett poeng bak Staal imponerte med 2-1 seier mot ett meget sterkt Sandnes 2 lag mandag.

Kopervik trenes av Tore Emberland som er inne i sitt åttende år som trener av klubben. I den perioden har laget stort sett spilt i 3 div. men hadde to sesongen i 2. div. i 2009 og 2010. Kopervik endte som nr. 6 i avdeling 7 sist sesong og hadde som målsetning å forbedre det denne sesongen. Laget startet meget bra anført av sin gode spiss Bob Sumareh som mer eller mindre på egenhånd senket Staal i bortekampen. Sumareh forsvant til Vard etter kun få kamper men unge Jan Inge Haringstad har stått frem og er lagets toppscorer med 6 mål.

Kopervik står med 3-1-3 i sine bortekamper så langt denne sesongen. Det har blitt seiere mot Sandnes 2, Austrått og Vaulen, uavgjort mot Hundvåg mens kampene mot Frøyland, Klepp og Bryne 2 har endt med tap. Laget står med to seiere og ett tap etter sommerpausen og imponerte som tidligere nevnt i deres seier mot Sandnes 2 mandag. Staal står med 4-2-0 på hjemmebane siste 6 mens Kopervik har 2-1-3 borte.

Staal vant sin første kamp etter ferien mandag mot ett ungt Bryne 2. Seieren kunne nok vært større men litt for ofte ble det slurvet med sistepasningen. Bakover var det meget solid og Bryne var veldig sjeldent farlige fremover. Staal har Sindre Fjelde, Stian Nag, Vidar Harestad og Even Østensen skadet mens Kristoffer Ramsland står over med karantene. Ut fra treningen i dag kunne det se ut som om Per Krister Bjørlo og Erlend Danielsen kommer inn fra sist.

Jeg tror en vil se ett aggresivt Staallag fredag som ønsker å revansjere 3-1 tapet mot Kopervik i vårkampen. Det er fremdeles 11 kamper og 33 poeng å spille om denne sesongen. Toppscorer Lars Edvard Danielsen har nå fått besøk av Viking2 spiller Hummervoll i kampen om avdelingens toppscorer, begge med 14 mål. Bookmakerene som er online med odds har Kopervik som knapp favoritt i kampen noe som overrasker meg men de om det 🙂

Stig M