Før kampen: Sola

sola_fotball

Staal spiller torsdag kl. 1900 toppkamp i 3 div. avd. 6 på Sola Stadion. Etter Sola sitt poengtap mot Bryne 2 mandag har Staal med seier mulighet til å krype opp i ryggen på Sola med 7 gjenstående kamper etter morgendagens oppgjør. Staallaget har en veldig vanskelig oppgave foran seg i morgen men den er langt fra umulig.

Sola har vært bunnsolide denne sesongen spesielt på hjemmebane der en står med 7-1-0 og 29-4 i målscore. Uavgjorten kom mot Viking 2 i midten av juni. Maurice Ross sine gutter tapte 1-0 på Jørpeland i en jevn sjansefattig kamp som ble avgjort på en fin enkeltmannsprestasjon av David Eie like før slutt. Sola har etter dette ikke tapt og står med 12 kamper uten tap nå.  Staal har 4-1-4 på bortebane og spesielt defensivt har det ofte vært svakt. Laget spilte muligens sin beste bortekamp for året i 4-1 seieren mot Åkra sist en spilte borte og er forhåpentligvis på gang noe også fire strake seiere bør være en indikasjon på.

Ser en på innbyrdes oppgjør så er dette i soleklar favør Staal som har vunnet de syv siste oppgjørene mot Sola. En må tilbake til 2007 sist gang Sola slo Staal på egen hjemmebane. Sola er selvfølgelig ett helt annet lag i årets utgave men flere av Staalspillerene er ubeseiret mot Sola og bør ta med seg en god dose selvtillit til kampen.

Staal spilte en god førsteomgang mot Vardeneset sist men klarte ikke å følge den opp i andre. Vardeneset hadde store sjanser til utlikning men når en også bommer på straffe så må en bare takke og ta i mot. Det var veldig kjekt å se Sindre Fjelde tilbake i god form i midtforsvaret etter nærmere to år ute med forskjellige skader. Til morgendagens kamp er Sigve Kleppa Christensen tilbake etter suspensjon mens det er Fjeldes stopperkollega Eirik Haugland sin «tur» til å stå over med 3 gule. På skadefronten er Øyvind Alsvik, Asgeir Austigard, Stian Nag og Even Østensen fremdeles ute mens det er to- tre til som sliter litt med diverse men som ventes å være spilleklar torsdag.

Hadde vært kjekt om mange strandbuer tok turen til Sola torsdag og hjelper guttene å lage høsten ekstra spennende!