B-laget også ferdig for i år

SIF 2 – Staal Jørpeland 2 1-2. Staals scoring kom ved Jørgen Helland. Sigve Kleppa Christensen var «on fire» på godt og vondt.

Premissene var lagt foran kampen. SIF2 trengte å vinne kampen for å unngå nedrykk til femtedivisjon. SIF hadde dermed spart en del spillere i helgas a-kamp for å stille et sterkt rekruttlag. Med fire tidligere Adecco-spillere var det altså et meget godt fjerdedivisjonslag Staal-rekruttene møtte. Med noen ekstra spillere fra a-laget stilte også Staal rimelig sterkt.

Kampen åpnet med en SIF-scoring etter allerede fire minutters spill. Staal var likevel ikke seine med å utlikne. Få minutter etterpå satte Jørgen Helland ballen i mål etter et flott angrep på høyresiden.

Utover første omgang var Staal helt klart det førende laget. Rekruttene maktet likevel ikke å få ballen i mål, til tross for flere gode sjanser. Sigve var virkelig en håndfull å håndtere for SIF-forsvaret med sin enorme fysikk og fart. På midtbanen styrte den unge duoen Håvard Barkved og Morten Bjørlo spillet fint.

Der Staal til slutt var det klart beste laget i førsteomgangen, gikk det litt tyngre etter hvilen. SIF satte ballen i mål etter en corner like etter at dommeren hadde blåst i gang andre omgang. Etter dette ble det ikke flere mål, men derimot en rotete kamp der spillet bølget fram og tilbake.

Da Sigve fikk sitt andre gule utover i omgangen ble det ekstra tungt for Staal. Siste del av kampen angrep gjestene for å jakte en utlikning, men med én mann mindre ble det veldig store rom for hjemmelaget å kontre i. SIF maktet likevel ikke å skape de helt store sjansene, og kampen ebbet ut med hjemmeseier til slutt.

Med det tar hele a-lagsgruppa ferie for denne gang. Staal 2 endte på en sterk fjerdeplass til slutt. Med seier berget SIF 2 plassen og Riska tar turen ned en divisjon.

Staals lag:
Helge Bjørheim
Sander Nag – John Petter Nordbø (k) – Jone Hjorteland – Knut Ivar Tjeltveit
Øyvind Alsvik – Morten Bjørlo – Håvard Barkved – Jørgen Helland
Per Krister Bjørlo – Sigve Kleppa Christensen
Innbyttere: Henrik Grønvik og Geir Magne Staurland.