Gutter 14 med seier i årets første kamp

Staal gutter 14 spilte første hjemmekamp i 2011 mot Åkra, et lag vi ikke har møtt før. Åkra har vunnet mot andre av topplagene, så det var en spent og tent gjeng som varmet opp til kampen.

Dessverre hadde keeperen vår Glenni blitt skadet og måtte melde forfall. Ole Kristian tok utfordringen og overtok målvaktsjobben og den fikset han suverent, han var med å holde oss inne i kampen da den sto og vippet.

Staal var i føringen det meste av kampen men forspranget ble aldri mer enn 3 mål. Rett før pause ledet hjemmelaget med 11-8, men Åkra kom tilbake med 2 kjappe mål. Stillingen var ved pause 11-10 til Staal. Det ble en skikkelig slitekamp i forsvar, mange tøffe taklinger og god kjemping, to av våre jenter, Tone og Rebekka, gjorde ved et par anledninger noen solide taklinger som i seg selv burde vært grunn til å kreve inngangspenger!!!

Kristian og Anders som sammen med Ole Kristian er "veteranene" på laget dro lasset i angrep og kjørte avtaler og trekk. Anders fikk fine oppspill av de andre og da både "Kjelling-finte" og underarmsskudd gikk i mål klarte vi å holde overtaket i kampen. Sindre og Kristian presenterte noen flotte kontringer som luktet svidd. Sindre sitt skudd gikk knallhardt via tverrlegger og i mål. Ola som virkelig har blitt en allrounder på laget spilte i denne kampen på linja, men sin styrke kjempet han flott i angrep og i forsvar, selv med en motspiller på rundt 2 meter!!!. Ola satte inn det siste målet 20 sekund før slutt, da var ledelsen på 2 mål og det gjorde derfor ingenting at Åkra fikk ballen i mål da sluttsignalet gikk.

Gustav på høyre back presenterte seg, på tross av forstuede fingre, med sin spesialitet nemlig hoppskuddet. Kristoffer er vår eneste venstrehåndsspiller og har hatt en flott fremgang på høyre ving, ser fram til de neste kampene da avslutningene nå virkelig begynner å sitte. Vi hadde også en debutant på laget, nemlig Tommy. Til å være sin første håndballkamp viste Tommy stor ro og forståelse for avtalte trekk, vi ser fram til fortsettelsen.

Nå blir pulja delt i to der de øverste lagene spille mot hverandre. Staal havnet på andre plass etter halvspilt serie, et poeng bak Avaldsnes. En virkelig solid prestasjon som vi er stolte av. Ser fram til andre halvdel av sesongen.

Spillere som var med mot Åkra: Ole Kristian Larsen Høllesli, Ola Skjæveland (4), Gustav Skjæveland (1), Kristian Seljeskog (2), Tone Vasstveit, Rebekka Eilertsen, Anders Barka (12), Sindre Sunde (1)

1 hendelser på “Gutter 14 med seier i årets første kamp”