Tap for Randaberg

Staal tapte lørdag 3-2 for 2. div. laget Randaberg i den nye flotte innendørshallen på Randaberg. Hjemmelaget var klart best før pause og det kunne fort stått mer enn 3-0 til pause. Staal var altfor unøyaktige i pasningsspillet og Randaberg fikk mange fine overganger etter upresist Staalspill. Likevel kommer målene etter «tabber» i Staalforsvaret og ikke etter nydelig Randabergspill. Altfor mange dueller ble tapt og en fikk ikke noe distanse på klareringene. Sindre Fjelde måtte også gå ut med en strekk, men han håpet det ikke ble altfor lang tid på sidelinjen.

2. omgang var mye bedre fra Staalhold. Allerede fra start tok Staal kommandoen og laget var det førende laget kampen ut. 3-1 kom etter flott forarbeid av Øyvind Alsvik og en flott heading av Even Østensen. Det er noe med spensten på Hjelmelandsguttene! Østensen scoret med det sitt tredje mål på 3 kamper i Staaltrøyen og hadde også like før reduseringen ett annulert mål hvor han viste flott avslutningsteknikk.

Etter 60 min satte Hallgeir Hinna innpå Eirik Jøssang og Øyvind Hompland. Hompland kom veldig bra fra sin debut i Staaldrakten og hadde blant annet en flott målgivende på Arne Dalehaugs 3-2 redusering. Etter en ballvinning ble ballen slått kjapt i bakrommet hvor Arne scoret på en flott lobb over en utrusende keeper. Eirik Jøssang utliknet for Staal like før slutt men ble dessverre men korrekt avvinket for offside.

En dårlig førsteomgang påfullt av en god andreomgang viser at det fremdeles (heldigvis) svinger i Staalguttenes presisjon. Nå venter en god treningsuke før en på fredag tar imot SIF på Jørpeland.

Staal: Thomas Mæle- Sigve K. Christensen, Sindre Fjelde (Kristoffer Ramsland) (Georg Danielsen), Trond Rossemyr- Øyvind Alsvik, Morten Bjørlo,  Per K. Bjørlo, Jarle Karlsen ,(Øyvind Hompland), Even Østensen (Eirik Jøssang), Arne Dalehaug

Høydepunkter fra kampen her: http://www.youtube.com/watch?v=RmXfzvyypPc