5-0 seier for Staal

Staal vant fredag kveld 5-0 over Vardeneset i årets første seriekamp på hjemmebane. Staal dominerte stort hele kampen og kun godt keeperspill fra Vardenesets keeper hindret større seier.

1-0 kom på straffe ved Arne Dalehaug etter at en Vardeneset spiller hadde handset i 16meteren. 2-0 kommer etter retur fra keeper som Kristoffer Ramsland setter i mål.

I andre omgang økte Staal ledelsen første ved Sigve Kleppa Christensen som på ett av sine mange løp fra backen skar inn og skjøt kontant imål. 4-0 kom ved Arne Dalehaug etter at innbytter Even Østensen ydmyket Vardenesets midtstopper og skjøt ett godt skudd som keeper kun fikk en hånd på og Dalehaug var påpasselig frempå. Kampens fineste mål kom på overtid ved innbytter Morten Bjørlo som gikk på soloraid gjennom bortelagets forsvar før han frekt satte ballen imål.

Stavanger Aftenblads utsendte hadde ikke notert en eneste sjanse til bortelaget gjennom 90 minutter og en corner var hele beholdningen. Staals gode sentrale midtbane med Øyvind Hompland og Per K. Bjørlo i spissen fikk dominere stort mot ett Vardenesetlag som aldri fikk fart på beina og kom opp i noe press.

I en annen kamp i samme avdeling slo Brodd Hinna 4-2 på bortebane. Torsdag slo Madla Sola 2-0. Neste kamp for Staal blir neste søndag mot Bryne.